Skip to main content
search

Corfu Trail – Rondwandeling Agios Ioannis-Kokkini-Vatos-Marina Mirtionissas

By 11 juli 2009september 17th, 201910-15 KM, Corfu Trail, eilandwandeling, Griekenland
Middelandse Zee op wandeling over Corfu-trail op Grieks eiland Corfu

NAAR SPECTACULAIRE KLIFFEN AAN DE WESTKUST

Fantastische uitzichten, hoge kliffen en de westkust van Corfu

Vanaf de hoofdweg van Corfu-stad naar Ermones ga je bij de afslag naar Pelekas/Glifada linksaf waar je op de route van de Corfu Trail komt. De weg stijgt licht waarna je aan je rechterhand een kerk tegenkomt. Vlak hierna is een scherpe bocht naar rechts waarna aan de linkerhand een verharde weg omhoog gaat. Hier is een van de weinig markeringen van de Corfu Trail weliswaar in omgekeerde richting maar toch, het is er een. De weg blijft gestaag stijgen door aangelegde terrassen waar olijfbomen staan. Nadat je uitzicht hebt op het hele eiland en daarachter op Albanie en het vasteland van Griekenland, passeer je een aantal zendmasten. Hier ga je scherp naar rechts en daal je richting kust waar je fantastische uitzichten op de westkust hebt. De eerste mogelijkheid ga je linksaf, rechtdoor loopt de weg dood. Bij de eerste mogelijkheid houd je bij een hek links aan waarna je een prachtig kustpad volgt met rechts van je hoge kliffen en uitzichten op de branding beneden. Het pad blijft dalen tot je bij paradijselijke strandjes komt. Hier is de mogelijkheid om wat te drinken waarna het pad snel stijgt via een verhard pad. Je komt uit op de hoofdweg waarvoor je net rechts afgaat en een pad volgt. De heen- en terugweg over de openbare weg is makkelijk en goed. De bewegwijzering over de Corfu Trail is slecht. Orientatie met kaart is gewenst en dan nog is het soms gissen waar je moet lopen maar de traktatie is groot door de fantastische uitzichten op de westkust. Mogelijkheden met het openbaar zijn er door heen en terug de bus te nemen naar Ermones en Corfu-stad.