Skip to main content
search

Corfu Trail – Liapades-Vatos

By 14 juli 2009september 17th, 201910-15 KM, Corfu Trail, eilandwandeling, Griekenland
Palmboom op wandeling van Liapadades naar Vatos over Corfu-trail op Grieks eiland Corfu

VIA MARMARO-HEUVELS OVER DE ROPAVLAKTE

Hoge kliffen, de Ropavlakte en een oude stenen boogbrug

Beginnend vanaf het plein in Liapades ga je op het plein het verharde pad omhoog naar doodlopendee straat. Einde pad linksaf waar je het dorp verlaat via een mooi grindpad. Einde pad rechtsaf op de asfaltweg, bij een splitsing linksaf. Bij een klein kapelletje ga je rechtdoor de grindweg. Deze blijf je lang volgen. Het pad stijgt langzaam. Uiteindelijk zie je rechts de zee beneden liggen boven hoge kliffen. Het pad daalt waarna je bij een T-splitsing linksaf gaat. Bij een weg naar rechts, zie je rechts op de boom markering Corfu Trail. Hier weg vervolgen. Deze weg gaat over in een lange asfaltweg die je een mooi uitzicht biedt op de Ropa-vlakte. Bij de eerste asfaltweg links en einde asfaltweg links. Deze weg verandert in een pad welk het dorp Gianades ingaat. Rechts aanhouden en wanneer je de kerk links ziet met het bochtje naar links tot aan het pleintje voor de kerk. Hier op asfaltweg links aanhouden en het dorp uitlopen. Net buiten het dorp scherp rechts aanhouden. Deze weg loopt uiteindelijk de Ropa-vlakte in. Bij een bruggetje over het riviertje rechts aanhouden en de asfaltweg langs de rivier volgen. Bij een stenen bruggetje links over rivier en meteen rechtsaf weer weg volgen. Bij een kruising met rechts van je een brug weg rechtdoor vervolgen. Uiteindelijk kom je over de Golfclub waar je weer naar links over een bruggetje gaat en meteen rechts de grindweg vervolgen. Deze weg uitlopen tot de hoofdweg bij een oude stenen boogbrug. Na het benzinestation ga je de eerste weg rechtsaf waarna je in Vatos komt.

De markering is goed al moet je in de ze looprichting meestal goed achter je kijken wanneer er een richtingsverandering of twijfel is. Het laatste gedeelte over de Ropa-vlakte is er geen markering maar de orientering is hier makkelijk.