Skip to main content
search

Lanzarote – Rondom Haria

By 12 januari 2010september 17th, 20195-10 KM, eilandwandeling, Lanzarote, Spanje
Kuststrook op wandeling bij Haria tijdens een wandelvakantie op Canarisch Eiland Lanzarote

RONDJE DOOR SCHILDERACHTIG DAL NAAR KLIFRAND VAN FAMARA

Dadelpalmen, kliffen en stenen muurtjes

Mooie wandeling rond Haria langs vele dadelpalmen en met fantastisch uitzicht op ruige en steile oostkust met kliffen. Neem vanaf het gemeentehuis in je rug links de weg vanaf Plaza de Constirucion. Alsmaar wel volgen, via onverharde weg tot uitzichtpunt aan ooskust waar je prachtig uitzicht over ooskust en La Isla Graciosa hebt. Vanaf hier links weg vervolgen die even iets stijgt, later alsmaar op dezelfde hoogte blijft. Je ziet scherpe weg naar links, hier ga je later in de wandeling over terug. Nu rechtdoor tot in scherpe bocht. Hier ga je via barranco rivierbedding steil omhoog, bij stenen muurtjes alsmaar rechtdoor tot ander uitzichtpunt over oostkust. Vanaf hier zelfde weg weer terug, tot eerder genoemde afslag, nu dus rechtsaf. Via mooi stenen pad, later over rivierbedding, later over onverharde weg kom je uiteindelijk weer in het dorp Haria. Eet- en drinkgelegenheid is er in Haria, speciaal aanbevolen het tentje Dos Hermanos op het plein waar je heerlijk kunt eten.