Skip to main content
search

Lanzarote – Grote ronde om Femes

By 20 januari 2010september 17th, 20195-10 KM, eilandwandeling, Lanzarote, Spanje
Herdenkingsplek bij Femes tijdens een wandelvakantie op Canarisch Eiland Lanzarote

TUSSEN TWEE DALEN, KAPEN EN EENZAME KIEZELSTRANDEN

Hoge kliffen, barranco's en een mooie schuilplaats

Wandeling met mooie uitzichten, langs strand en hoge kliffen boven zee. Verrassend zijn de barranco’s waarvan een een mooie schuilplaats uit de oorlog herbergt. Vanaf het dorpsplein in Femes tegenover de bar steil weg omhoog volgen tot aan geitenhokken. Hier de gele route nemen steil naar beneden, pad rechts negeren, later over rivierbedding steken en aan andere kant links van bedding lopen. Later gele route naar rechts volgen over bedding richting vervallen stenen huisjes. Alsmaar doorlopen tot strand. Hier groenblauwe markering volgen over klif, op hoogste punt blauwe route naar rechts negeren en groene route blijven volgen. Daarna afdalen naar barranco de Casita waar een prachtige schuil-/gedenkplaats met tuintjes ligt. Van hieruit volgende klif omhoog via pad, later steenmannetjes volgen via wat klauterwerk. Ook de afdaling naar de barranco de Los Dises is oppassen via klauteren en glijden. Aan strand over stenen strand langs kliffen tot barranco Parrado. Deze via rivierbedding inlopen tot je links een weg omhoog ziet gaan. Deze negeren en 50 meter verder rechts omhoog en na 75 meter links aanhouden. Deze prachtige weg met mooie uitzichten lang volgen tot geitenhokken. Langs gaas van hokken omhoog via pad langs zwarte waterleiding, deze alsmaar volgen via okergele zandafzettingen tot je weer bij eerste geitenhokken aankomt en terug loopt naar het dorp Femes. Eet- of drinkgelegenheid is er in het dorp rond het plein.