Skip to main content
search

Lanzarote- Caldera Blanca

By 18 januari 2010september 17th, 20195-10 KM, eilandwandeling, Lanzarote, Spanje
Krater bij Mancha Blancatijdens een wandelvakantie op Canarisch Eiland Lanzarote

DANS OP DE VULKAAN EN SPECTACULAIRE RONDE OP DE NOORDRAND VAN DE VUURBERGEN

Terrassen, waterreservoirs en een oude vulkaan

Prachtige vulkaanwandeling met mooie uitzichten op de lavavelden onder je. Vanaf Mancha Blanca de LZ-67 nemen en net aan de dorpsrand een veldweg tussen stenen muren nemen tot een bord met uitleg van de wandeling waar je je auto kunt parkeren. Van hieruit loopt een duidelijk op- en neergaand pad tussen enorme lavavelden richting de kleine vulkaan Montana Calderata. Bij een vervallen steenhut kun je hier in de krater kijken. Loop verder over hogere lavastroken richting Caldera Blanca. Het pad gaat meteen na de lavavelden steil links omhoog tot je de fantastische blijk op de krater van 1 kilometer doorsnede hebt. De rondwandeling is mooi en wijst voor zich tot je verder afdaalt en wat steenmannetjes volgend. Bij een weg volg je deze rechts door de lavavelden waarna je weer op de heenroute komt. In Mancha Blanca kun je heerlijk en goedkoop eten in de bar/restaurant aan het plein bij de kerk waar zondag’s een mooie locale markt is.