Skip to main content

Griekenland – Levkas – Nidri-Agios Ilias

Rotskust Middelandse Zee op Levkas tijdens wandelreis naar Griekenland

EILAND OP 20 METER VAN DE KUST

Een wasplaats, een steile kalderimi en verschillende afdalingen

Loop vanaf Nidri naar Vafkeri over de veldweg. In Vafkeri, uit het cafe komend, de weg naar links nemen, langs een wasplaats. Op splitsing links en weg volgen in richting van twee grote schotels. Volgende grote splitsing rechts naar Engklouvi. Loop deze plaats via het hoogste punt naar het kerkhof. Rechts van het kerkhof begint een steile kalderimi, die enkele malen de weg kruist. Volg de kalderimi tot een kerkje temidden van vele oude waterputten. Het pad gaat hier links van de weg tussen twee muurtjes verder en gaat even later op in de weg. Ga hier rechtdoor en op de splitsing links. Blijf in deze richting lopen naar de pas recht voor je. Op het laatst is er geen pad meer maar je kunt een bulldozerspoor over de berg volgen. Vanaf de pas is Agios Ilias zichtbaar en heb je fantastische uitzichten. Hier zijn verschillende afdalingen mogelijk.