Skip to main content
search

Mallorca – Rondom Valledomossa – Naar een hoogvlakte met uitzicht

By 10 oktober 2018september 17th, 20195-10 KM, eilandwandeling, Mallorca
Agapanto bij Valledemossa op wandelvakantie in Tramuntanagebergte op Spaans eiland Mallorca

NAAR EEN HOOGVLAKTE MET UITZICHT

Mooie uitkijkpunten, een oud wagenpad en een inspannende beklimming

Deze wandeling biedt dankzij het in de 19e eeuw door de Oostenrijkse aartshertog Ludwig Salvator aangelegde padennet mooie uitkijkpunten door een betoverend landschap. Naar een hoogvlakte met schilderachtige uitzichten op de noordkust gaat de wandeling weer vanaf een oud wagenpad omlaag naar Valdemossa. De uitzichten op de baai van Deia zijn bijzonder indrukwekkend. Vanaf de bushalte in Valdemossa loop je op de hoofdweg richting Palma, ga je na het culturele centrum Costa Nord linksaf (Carrer de na Maas), na 20 meter rechts richting gekanteelde toren, ga verder over de Carrer Luis Vives tot een johannesbroodboom midden op de weg en twee minuten later linksaf door een metalen hek een steenweg in. Je loopt alsmaar rechtdoor, passert twee hekken waarvan eentje met stalen balken op de bodem, bij een kruising rechtdoor, en bij einde weg rechtsaf steill de weg omhoog. Deze inspannende beklimming gaat alsmaar rechtdoor tot je op een hoogvlakte komt. Hier pad volgen en bij een grote steenman links aanhouden. Dit mooie pad gaat vervolgens bergafwaarts langs een aantal uitzichtpunten. Bij een opening in een muur hier doorheen, en het oude wagenpad volgen tot in Valledemosa.